Van Amsterdam Duo in Koetshuis Keukenhof

Op dinsdag 17 april a.s. treedt in het Koetshuis van Kasteel Keukenhof het Van Amsterdam Duo op. Vincent en Jeanine van Amsterdam, broer en zus, vormen een unieke combinatie van accordeon en viool.

In 2009 traden ze al eens op in het Koetshuis als finalisten van het Prinses Christina Concours. Sindsdien won het duo diverse concoursen in binnen- en buitenland.

Ze traden op bij het Janine Jansen Festival en het Grachtenfestival ter gelegenheid van Sail Amsterdam. Ook maakten ze een tournee door Oostenrijk, gaven concerten in Servië en China, en waren te gast bij Podium Witteman.
Bij het concert in het Koetshuis speelt het Van Amsterdam Duo een Spaans programma met muziek van De Falla, De Sarasate, Murto, Gemrot, Flecijn en Piazzolla.

Vincent van Amsterdam voltooide in 2014 zijn studie cum laude aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg. Vervolgens studeerde hij in Würzburg en in Moskou. Met succes nam hij deel aan internationale concoursen en in 2016 werd hij winnaar van de Dutch Classical Talent Award Competition. Vincent is tegenwoordig de grote promotor in Nederland van klassieke muziek op de accordeon.

Jeanine van Amsterdam deed veel ervaring op als concertmeester van het Nationaal Jeugd Orkest en bij het Ciconia Consort. Ze studeerde aan het Conservatorium van Amsterdam bij Peter Brunt en Vera Beths. In 2016 behaalde ze haar Masterdiploma. Sinds dat jaar speelt Jeanine in het Nederlands Philharmonisch Orkest.

Het concert begint om 20.15 uur. Het Koetshuis is open vanaf 19.30 uur

Kaartverkoop en reserveren: