Elysium Amsterdam opent concertserie Koetshuis

Het nieuwe concertseizoen in het Koetshuis van Kasteel Keukenhof gaat van start op dinsdag 18 september a.s. met een concert door Elysium Amsterdam.
Het ensemble is gegroepeerd rondom de jonge violiste Elise Besemer. Zij is een uitzonderlijk talent. In juni van dit jaar werd de eindpresentatie voor haar bachelor examen aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag bekroond met “een 10 met onderscheiding”.

Elysium Amsterdam bestaat verder uit Shih-Hsien Tsai (altviool), Anastasia Feruleva (cello), Thëotime Voisin (contrabas) en Laurens de Man (piano).
Toen Elise Besemer in 2015 werd gevraagd een aantal kamermuziekconcerten te verzorgen, benaderde ze verschillende muziekvrienden. De succesvolle reeks concerten die volgde, resulteerde in een langdurige samenwerking tussen de enthousiaste musici. Sindsdien geven zij in diverse samenstellingen concerten in binnen- en buitenland. Alle musici zijn jong en zeer getalenteerd. Zij hebben ieder voor zich belangrijke (inter-)nationale prijzen in de wacht gesleept, zoals bij het Oskar Back Vioolconcours, de Cello Biënnale Amsterdam, het Prinses Christina Concours en het Nationaal Altvioolconcours.

Het ensemble speelt het Pianokwintet in c van Vaughan Williams en het geliefde ‘Forellenkwintet’ (D. 667) van Schubert.
Daarnaast speelt Elise Besemer samen met Laurens de Man de Sonate voor viool en piano KV 378 van Mozart.

Het concert begint om 20.15 uur. Het Koetshuis is open vanaf 19.30 uur.
Kaartverkoop en reserveren:
www.kasteelkeukenhof.nl